WFOŚiGW w Rzeszowie ogłasza nabór dla gmin na pełnienie roli operatora programu „Czyste Powietrze”
WFOŚiGW w Rzeszowie ogłasza nabór dla gmin na pełnienie roli operatora programu „Czyste Powietrze”
Na dodatkowe 1700 zł za skuteczne wsparcie każdego beneficjenta najwyższego i podwyższonego poziomu dofinansowania w „Czystym Powietrzu” mogą liczyć gminy, które podejmą się roli operatora programu. Nabór będzie prowadzony w trybie ciągłym, I etap do 21.03.2025 r., II etap do 30.06.2025r. Dla tych, którzy zgłoszą się w pierwszej kolejności, czyli do 21 marca 2025 r., przewidziano dodatkowe zachęty.
Operator programu „Czyste Powietrze” będzie oferował pełną opiekę i wsparcie beneficjentowi programu „Czyste Powietrze” od podjęcia decyzji o realizacji inwestycji, przez proces inwestycyjny, aż do jego zakończenia i rozliczenia umowy o dofinansowanie. Gminne wsparcie w roli operatora ma na celu dotarcie w szczególności do osób starszych i ubogich energetycznie. To grupy z jednej strony narażone na nierzetelnych wykonawców, z drugiej często wykluczone cyfrowo.
Wynagrodzenie dla operatora
- Za wsparcie gminnych operatorów wypłacane będzie łącznie 1700 zł w formie zryczałtowanego dofinansowania za jedno przedsięwzięcie doprowadzające do wymaganego standardu energetycznego, w tym:
-
- 500 zł po zawarciu z WFOŚiGW umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia realizowanego przez beneficjenta
- oraz 1200 zł po rozliczeniu dla tego przedsięwzięcia wniosku o płatność końcową.
Termin naboru i podpisywania porozumień operatorskich
- Na pierwsze zgłoszenia gmin do roli operatora czekamy do dnia 21.03.2025 r.
- Podpisywanie pierwszych porozumień operatorskich przewidujemy do 31 marca 2025 r.
Korzyści dla tych, którzy będą pierwsi
Gminy, które do 21 marca 2025 r. zgłoszą się do pełnienia roli operatora i zawrą porozumienie z WFOŚiGW na pełnienie funkcji operatora, mogą dodatkowo liczyć na pakiet specjalnych szkoleń i dołączenie do zespołu, który wypracuje najskuteczniejsze praktyki i zasady dalszej formuły wdrażania operatorów w programie „Czyste Powietrze”.
Które gminy mogą być operatorami?
- Nabór dla gmin na pełnienie funkcji gminnego operatora, który będzie trwał od 7 marca 2025r. do 30 czerwca 2025r., skierowany jest do wszystkich gmin w Polsce.
- Przy okazji przypominamy, że gminy, które nie podpisały jeszcze ze swoim WFOŚiGW nowego aneksu lub nowego porozumienia dotyczącego prowadzenia punktu konsultacyjno – informacyjnego (PKI) przez kolejny rok, mają na to czas do 31 marca 2025 r.
W jaki sposób zgłosić się do pełnienia funkcji operatora?
- Zgłoszenie deklaracji gminy do podpisania porozumienia operatorskiego należy przesyłać do WFOŚiGW na adres mailowy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Wzór porozumienia, wraz z załącznikami, dotyczącego naboru udostępniony zostanie gminom, które zadeklarują chęć pełnienia roli operatora.
Zadania operatorów – dwa etapy z odrębnym wynagrodzeniem
Etap I – 500 zł:
Etap I obejmuje następujące zadania:
- identyfikacja potencjalnych odbiorców wsparcia,
- uświadomienie potencjalnym odbiorcom wsparcia potrzeby wymiany nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe oraz przeprowadzenia termomodernizacji budynku mieszkalnego, ze wskazaniem możliwych rozwiązań technicznych (zawartych w dokumentacji Programu) oraz uświadomienie możliwości uzyskania dofinansowania w ramach Programu – realizowane poprzez rozmowy (w tym o stanie budynku), spotkania, prezentacje itp.,
- ocena poziomu dofinansowania możliwego do uzyskania (z uwzględnieniem prefinansowania) i wstępne ocena potrzeb budynku, w tym fakultatywna wizytacja budynku w ramach przygotowania do złożenia wniosku o dofinansowanie i zawarcia umowy,
- pomoc w wyborze potencjalnych wykonawców audytu energetycznego oraz dokumentu podsumowującego audyt energetyczny przed realizacją przedsięwzięcia (zgodnie z rejestrem osób uprawnionych do sporządzania Świadectw Charakterystyki Energetycznej, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków),
- pomoc w wyborze potencjalnych wykonawców prac z prefinansowaniem oraz wsparcie przy zawieraniu umów z tymi wykonawcami na podstawie wzoru umowy z wykonawcą, w celu uzyskania dotacji z prefinansowaniem (jeśli dotyczy), przy jednoczesnym zapewnieniu konkurencyjności i przejrzystości procesu wyboru wykonawców, zgodnie z obowiązującymi zasadami i dobrymi praktykami rynkowymi,
- pomoc w wypełnieniu i złożeniu wniosku o dofinansowanie w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia wniosku do momentu zawarcia umowy o dofinansowanie pomiędzy WFOŚiGW, a odbiorcą wsparcia.
Etap II – 1200 zł:
- przekazanie i wyjaśnienie zapisów dotyczących umowy o dofinansowanie,
- pomoc przy wyborze i zawarciu umowy z wykonawcą/wykonawcami (w przypadku prefinansowania – czynność obligatoryjna na I Etapie),
- wsparcie w przygotowaniu dyspozycji wypłaty zaliczki z załącznikami (w tym weryfikacja terminów rozpoczęcia i realizacji inwestycji), zgodnie z listą sprawdzającą,
- pomoc w procesie realizowanej umowy, w uzyskiwaniu finansowania w kolejnych etapach oraz prefinansowania przedsięwzięcia zaplanowanego do realizacji,
- pomoc w bieżącym gromadzeniu powstałej dokumentacji realizacji przedsięwzięcia niezbędnej do jego rozliczenia, tj. bieżące kompletowanie niezbędnych załączników do wniosków o płatność składanych w kolejnych etapach realizacji przedsięwzięcia, pilnowanie aby dokumentacja była kompletna i poprawna merytorycznie i formalnie tj. odzwierciedlała stan wykonanych prac oraz nie zawierała braków formalnych np. w zakresie wymaganych podpisów itp.,
- poinformowanie o warunkach programu i obowiązku co do stosowania Listy Zielonych Urządzeń i Materiałów (https://lista-zum.ios.edu.pl/),
- pomoc w monitorowaniu realizacji prac przez wykonawcę, w tym terminowości prowadzonych, zgodnie z warunkami umowy o dofinansowanie i umowy z wykonawcą,
- pomoc w procesie aktualizacji audytu energetycznego oraz wystąpieniu o zmianę warunków umowy dotacji zawartej z WFOŚiGW, pomoc odbiorcy wsparcia w wypełnieniu i złożeniu wniosków o płatność w ramach Programu oraz w trakcie ewentualnej poprawy lub uzupełnienia tych wniosków do momentu wypłaty płatności końcowej temu odbiorcy przez WFOŚiGW,
- pomoc w wyborze potencjalnego wykonawcy świadectwa charakterystyki energetycznej budynku po jego realizacji (zgodnie z rejestrem osób uprawnionych do sporządzania Świadectw Charakterystyki Energetycznej, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków),
- wsparcie w przygotowaniu wniosku o płatność, w tym przygotowanie do rozliczenia końcowego zadania: pomoc w rozliczeniu przedsięwzięcia i potwierdzeniu zakończenia przedsięwzięcia poprzez wypełnienie i podpisanie protokołu zgodnie z wzorem protokołu wizytacji końcowej przez operatora, powiązane z wizytacją na miejscu i dokumentacją zdjęciową zrealizowanych działań,
- operator na bieżąco monitoruje i informuje odbiorcę wsparcia o postępie realizacji wniosku i komunikacji kierowanej ze strony WFOŚiGW,
- gmina jako operator zobowiązana jest wspomóc odbiorcę wsparcia w zgromadzeniu kompletnej i zgodnej z Programem dokumentacji dotyczącej realizacji przedsięwzięcia w ramach Programu, która będzie mogła być okazana WFOŚiGW w przypadku kontroli realizacji tego przedsięwzięcia (dotyczy 5-letniego okresu trwałości przedsięwzięcia).
Informacje dodatkowe:
- Porozumienie operatorskie mogą podpisać wszystkie gminy w Polsce, zarówno te, które wcześniej współpracowały przy realizacji Programu „Czyste Powietrze”, jak i te które wcześniej takiej współpracy nie prowadziły.
- Gmina, która obecnie prowadzi punkt konsultacyjno – informacyjny, a nie zdecyduje się na rolę operatora, będzie mogła nadal prowadzić PKI, przy czym najwyższy poziom dofinansowania w nowej odsłonie programu „Czyste Powietrze” możliwy będzie tylko przez operatora (w przypadku poziomu podwyższonego będzie to opcja do wyboru), a to oznacza, że gmina w ramach PKI nie będzie mogła obsługiwać tej grupy beneficjentów. Jednocześnie dotacja z prefinansowaniem dostępna będzie wyłącznie przez operatora.
- Gmina może zlecić realizację zadań w zakresie roli operatora lub część tych zadań zewnętrznemu wykonawcy, działając zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Od pracownika gminy działającego w imieniu operatora nie wymaga się wykształcenia inżynierskiego, ani kwalifikacji w zakresie audytów itp. Pracownik powinien znać Program „Czyste Powietrze” i jego zasady oraz posiadać kompetencje w zakresie komunikacji z ludźmi.
- Gmina będzie wynagradzana za działalność operatorską w formie ryczałtu.
- Jeśli gmina, mimo zgłoszenia się do roli operatora zrezygnuje, to będzie mogła wypowiedzieć trwające porozumienie na zasadach określonych w tym dokumencie.
- Jeśli na danym terenie gmina nie zgłosi się do roli operatora, to planowane jest powierzenie tych zadań WFOŚiGW.
Ogloszenie_o_naborze_na_operatorow_gminnych_.2025_03_06.pdf
Komunikat_NFOiGW_operatorzy_nabor_7.03.25.pdf
Zaproszenie dla wójtów, burmistrzów oraz prezydentów miast woj. podkarpackiego.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie serdecznie zapraszają Wójtów, Burmistrzów oraz Prezydentów gmin województwa podkarpackiego na spotkanie poświęcone programowi „Czyste Powietrze”.
Podczas spotkania omówimy, jak gminy mogą skutecznie współpracować z WFOŚiGW w Rzeszowie oraz jaką rolę mogą pełnić jako operatorzy Programu. To doskonała okazja, by dowiedzieć się więcej o nowych możliwościach, wymienić się doświadczeniami
i uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania.
Spotkanie odbędzie się 18 marca 2025 r. o godzinie 10:00 w Hotelu Wellness & SPA Nowy Dwór w Świlczy.
PREZES ZARZĄDU
WFOŚiGW w Rzeszowie
Marta Zajko
OA - Ogłoszenie o naborze wniosków o dotację w ramach Programu „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych”
Ogłoszenie o naborze wniosków o dotację
w ramach Programu „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych”
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w formie dotacji na zadania realizowane w ramach programu priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych”.
- Cel Programu
1) zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródeł ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków1
Ochotniczych Straży Pożarnych położonych na terenie gmin liczących do 20 tys.mieszkańców,
2) polepszenie stanu infrastruktury służącej utrzymaniu i zabezpieczeniu specjalistycznego sprzętu i urządzeń technicznych,
wykorzystywanych w akcjach ratowniczych oraz podczas usuwania skutków zagrożeń, poprzez modernizację budynków
Ochotniczych Straży Pożarnych, o których mowa w pkt 1) - Forma dofinansowania oraz budżet naboru
1) Program obejmuje udzielanie dofinansowania w formie dotacji przez WFOŚiGW w Rzeszowie ze środków własnych oraz ze
środków udostępnionych przez NFOŚiGW z siedzibą w Warszawie.
2) Budżet naboru wynosi łącznie 10 000 000,00 zł, w tym:
• ze środków WFOŚiGW w Rzeszowie: 1 666 000,00 zł,
• ze środków NFOŚiGW: 8 334 000,00 zł. - Termin naboru i sposób składania wniosku
1) Nabór wniosków odbywa się w trybie ciągłym w terminie od dnia 24.02.2025 r. do dnia 21.03.2025 r.
2) Sposób składania wniosków oraz ich rozpatrywania zostały określone w Regulaminie naboru wniosków.
3) W uzasadnionych przypadkach WFOŚiGW może wydłużyć termin naboru wniosków i/lub ogłosić edycję
uzupełniającą naboru. - Koszty kwalifikowane oraz okres realizacji zadań
1) Dofinansowanie będzie udzielane dla przedsięwzięć realizowanych na terenie województwa podkarpackiego, określonych
w Wykazie planowanych inwestycji stanowiących załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia o naborze.
2) Okres kwalifikowalności kosztów rozumiany jako data wystawienia faktury: od dnia 01.01.2024 r. do dnia 15.11.2025 r.
3) Maksymalny termin realizacji zadania do dnia 15.11.2025 r. z zastrzeżeniem, że przedsięwzięcie nie może zostać
zakończone2 przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
4) Koszty kwalifikowane3 oraz zasady oceny, realizacji i rozliczania przedsięwzięć określone zostały w Wytycznych
Technicznych, stanowiących załącznik nr 1 do Programu.
5) Koszty kwalifikowane ponoszone w ramach niniejszego programu stanowią wydatki inwestycyjne.
6) Datą rozpoczęcia zadania jest data pierwszego kosztu, który Wnioskodawca poniósł lub planuje ponieść w związku
z realizacją zadania.
7) Datą zakończenia zadania jest data podpisania protokołu odbioru końcowego, lub data uprawomocnienia się decyzji
o pozwoleniu na użytkowanie (jeżeli jest wymagana) albo data oświadczenia inwestora, że właściwy organ nadzoru
budowlanego nie wniósł zastrzeżeń po dokonaniu zgłoszenia (o ile jest wymagana).
8) Datą osiągnięcia efektu ekologicznego jest data zakończenia zadania. - Intensywność dofinansowania
Intensywność dofinansowania w formie dotacji wynosi do 100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 500.000,00 zł dla Beneficjentów z jednej gminy. - Beneficjenci Programu
Beneficjentami są jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych lub gminy, wskazane przez ministra właściwego ds. klimatu4 , dysponujące prawem własności lub innym tytułem prawnym do budynku/budynków lub/i nieruchomości gruntowej, na której realizowane jest przedsięwzięcie z prawem dysponowania obejmującym okres nie krótszy niż do końca okresu trwałości przedsięwzięcia. - Załączniki:
1) Program „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 3) Modernizacja energetyczna budynków
Ochotniczych Straży Pożarnych”,
a) Wytyczne Techniczne – stanowiący załącznik nr 1 do Programu,
b) Przegląd energetyczny – stanowiący załącznik do Wytycznych Technicznych,
2) Wykaz planowanych inwestycji,
3) Regulamin naboru wniosków w ramach Programu „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych.
Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych”,
4) Wzór Wniosku o dotację wraz z załącznikami:
a) Wzór Harmonogramu finansowo-rzeczowego – stanowiący załącznik do wniosku o dofinansowanie/umowy,
b) Wzór oświadczenia dot. prawa własności – stanowiący załącznik do wniosku o dofinansowanie,
c) Wzór oświadczenia dot. wyboru Wykonawcy zadania – załącznik do wniosku o dofinansowanie/umowy,
5) Wzór Umowy dotacji wraz z załącznikami:
a) Wzór Wniosku o płatność – stanowiący załącznik do umowy dotacji,
b) Wzór Rozliczenia częściowego/końcowego dotacji – stanowiący załącznik do umowy dotacji,
c) Wzór tablicy informującej o dofinansowaniu – stanowiący załącznik do umowy dotacji.
_______________________________________________
1 budynek lub budynki służące do magazynowania sprzętu przeciwpożarowego (samochody pożarnicze pompy i inne), osobistego sprzętu ochrony, węży pożarniczych, gaśnic i innego sprzętu gaśniczego. Mogą znajdować się w nim pomieszczenia biurowe, świetlica, warsztat lub pralnia itp. Dopuszcza się również finansowanie części budynków wykorzystywanych na inne cele użyteczności publicznej.
2 Przez zakończenie przedsięwzięcia należy rozumieć datę podpisania protokołu odbioru końcowego lub datę uprawomocnienia się decyzji o pozwoleniu na użytkowanie (jeżeli jest wymagana) albo datę oświadczenia inwestora, że właściwy organ nadzoru budowlanego nie wniósł zastrzeżeń po dokonaniu zgłoszenia (o ile jest wymagana).
3 Obowiązkiem Beneficjenta jest wydatkowanie dotacji w sposób oszczędny (z zachowaniem zasady minimalizacji kosztów zasobów użytych do osiągnięcia efektu rzeczowego przedsięwzięcia z uwzględnieniem odpowiedniej jego jakości), racjonalny i efektywny (z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów). WFOŚiGW zastrzega sobie prawo weryfikacji wysokości planowanych/poniesionych kosztów.
4 Wskazane jednostki OSP lub gminy zawarte są dokumencie Wykaz planowanych inwestycji, stanowiący załącznik do ogłoszenia o naborze wniosków.
Ogłoszenie o naborze wniosków Modernizacja OSP
„Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych”
Wytyczne Techniczne – stanowiący załącznik nr 1 do Programu
Przegląd energetyczny – stanowiący załącznik do Wytycznych Technicznych
Wykaz planowanych inwestycji
Regulamin naboru wniosków w ramach Programu „Ogólnopolski program finansowania służb ratowniczych. Część 3) Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnych”
Wzór Wniosku o dotację
Wzór Harmonogramu finansowo-rzeczowego – stanowiący załącznik do wniosku o dotację/umowy
Wzór oświadczenia dot. wyboru Wykonawcy zadania – załącznik do wniosku o dotację
Wzór oświadczenia dot. prawa własności – stanowiący załącznik do wniosku o dotację
Wzór Umowy dotacji
Wzór Wniosku o płatność – stanowiący załącznik do umowy dotacji
Wzór Rozliczenia częściowego/końcowego dotacji – stanowiący załącznik do umowy dotacji
Wzór tablicy informującej o dofinansowaniu – stanowiący załącznik do umowy dotacji
Informacje o programie mogą Państwo uzyskać, kontaktując się z Doradcami Klimatyczno-Energetycznymi realizującymi Projekt Doradztwa Energetycznego:
Janiec Jerzy | 887 447 724 | |
Kalandyk Kinga | 887 440 875 | |
Krzysztoń Ewa | 887 447 729 | |
Kucab Łukasz |
887 447 725 | |
Moroń Teresa | 887 447 727 | |
Mucha Wojciech | 887 447 728 |
Podsumowanie roku podkarpackich strażaków – inwestycje, nowe wyzwania i plany
W Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim w Rzeszowie odbyła się narada roczna Państwowej Straży Pożarnej, podsumowująca działalność strażaków w 2024 roku. Była to okazja do analizy minionych działań, omówienia kluczowych wyzwań oraz wyznaczenia priorytetów na przyszłość.
Służba, wyzwania i rozwój
Podczas spotkania komendanci PSP przedstawili zagadnienia dotyczące kadry, organizacji oraz finansowania jednostek. Szczegółowo omówiono również działania operacyjne, prewencyjne i szkoleniowe, a także współpracę z Ochotniczą Strażą Pożarną, która odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa mieszkańców regionu.
Nowy sprzęt dla strażaków
Rok 2024 przyniósł istotne inwestycje w wyposażenie służb ratowniczych. Na zakup pojazdów i specjalistycznego sprzętu przeznaczono blisko 14 mln zł, pochodzących z różnych źródeł: budżetu państwa, budżetu wojewody podkarpackiego, samorządów, firm ubezpieczeniowych oraz programu Interreg NEXT Polska – Ukraina 2021-2027.
Dzięki tym środkom do jednostek PSP w regionie trafiły m.in.:
● 3 średnie samochody ratowniczo-gaśnicze
● 1 samochód specjalny z drabiną mechaniczną SD 30
● 8 mikrobusów
● 2 lekkie samochody zaopatrzeniowe
● 6 lekkich samochodów rozpoznawczo-ratowniczych
● 5 samochodów operacyjnych
● 1 pompa dużej wydajności
● 4 skokochrony
● 2 kamery termowizyjne oraz inne wyposażenie.
Inwestycje w infrastrukturę
Podkarpacka Straż Pożarna nie tylko wzbogaciła się o nowy sprzęt, ale także realizowała ważne inwestycje infrastrukturalne. W 2024 roku zakończono budowę Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Dubiecku, garażu w Lubaczowie oraz rozbudowę Komendy PSP w Mielcu. Ponadto rozpoczęła się budowa nowej siedziby PSP w Brzozowie, której koszt wyniesie blisko 24 mln zł.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wspiera strażaków
W naradzie uczestniczyła również prezes zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie, pani Marta Zajko, która podkreśliła znaczenie współpracy z PSP i OSP. - WFOŚiGW od lat wspiera strażaków, przeznaczając znaczne środki finansowe na zakup sprzętu, modernizację remiz i poprawę infrastruktury przeciwpożarowej. Dzięki tej owocnej współpracy podkarpackie jednostki mogą skuteczniej dbać o bezpieczeństwo mieszkańców i ochronę środowiska. Wyrażam wdzięczność strażakom za ich nieustanną gotowość do działania, profesjonalizm i zaangażowanie w służbę. To dzięki ich determinacji i poświęceniu mieszkańcy Podkarpacia mogą czuć się bezpiecznie. Służę pomocą i wsparciem w dalszy rozwój Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
Rok 2024 w liczbach
● 26 991 interwencji – niemal 80% z nich to miejscowe zagrożenia
● 5 066 pożarów, w tym 1 491 w domach i mieszkaniach
● 20 776 interwencji związanych z miejscowymi zagrożeniami
● Ponad 1 100 fałszywych alarmów
● Średnio co 20 minut strażacy wyjeżdżali na akcję
Webinaria „Energia dla wsi – nowy nabór wniosków” i „Polskie lasy – ofiara zmian klimatu czy sojusznik w mitygacji tych zmian?”
Szanowni Państwo!
Przed nami kolejne spotkania z Doradcami Energetycznymi, których tematami będą:
21.02.2025 r. - „Energia dla wsi – nowy nabór wniosków” https://doradztwo-energetyczne.gov.pl/aktualnosci/energia-dla-wsi-nowy-nabor-wnioskow-21-02-2025-r-specjalny-odcinek-cyklicznych-spotkan-z-doradcami-energetycznymi
25.02.2025 r. – „Polskie lasy – ofiara zmian klimatu czy sojusznik w mitygacji tych zmian?” https://doradztwo-energetyczne.gov.pl/aktualnosci/cykliczne-spotkania-z-doradcami-energetycznymi-nowa-edycja
Spotkanie poprowadzą Doradcy Energetyczni NFOŚiGW wraz z zaproszonymi gośćmi.
Spotkania rozpoczną się o godzinie 10:00
Linki do transmisji zostaną przesłane z kilkudniowym wyprzedzeniem.
Zapraszamy!
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie © 2024
Deklaracja dostępności Polityka prywatności